Vragen of gewoon nieuwsgierig?

Vacature: Online marketeer (medior)

Utrecht, 32 – 40 uur per week

Pingu right

Heb je ervaring in de bureauwereld en ken je alle geheimen van online marketing?
Werk je data driven op alle advertising platforms? Krijg je zowel energie van hands-on online campagnes bouwen als de opbouw uitstippelen? Dan is dit jouw baan! Je werkt aan het hele traject, van creatieve brainstorm tot een jubelende klant die de rapportage leest. Welkom bij Everybody Likes Penguins.

Je bent een dashboard surfer
We horen jou de hele dag praten over; customer journey, GTM, consumer behaviour, CRO, copy, funnel, analytics, social en KPI’s. Maar in gesprekken met klanten weet je het voor iedereen begrijpelijk te presenteren.

Liefde voor content
Binnen het team ligt jouw focus op het vertalen van de vraag van de klant naar online verhalen die het verschil maken. Je gebruikt bestaande info, maar trekt er ook op uit voor een quote, foto of gesprek. Deze content zet je in voor zowel advertising als organisch bereik. Je combineert jouw analyses met je gut-feeling: hoe kan het beter? Je bent altijd op jacht naar een hogere conversie. Optimaliseren door middel van kleine experimenten zit in je DNA.

Vandaag ben je huisarts,
morgen een ICT-specialist

Vandaag ben je huisarts, morgen een ICT-specialist 
Je kruipt in de huid van de doelgroep, je voelt wat daar leeft en welke triggers online gaan werken. Of het nu gaat over datacenters, kunstheupen of een restaurantketen, je maakt het jezelf eigen. Je combineert online research met locatiebezoek. Vanuit dat inzicht schrijf je copy en kies je de afbeelding die spot on is. De interactie op jouw social campagnes is sky high.

Je praat goed, maar luistert nog beter
Je zoekt naar de vraag achter de vraag. Je wil begrijpen wat de opdrachtgever wil bereiken, om zo proactief mee te kunnen denken. Je bent ontzorgend en een inhoudelijk sterke sparringpartner.

Wat breng je mee?

  • Of het nu social media content, advertising campagne, contentagenda of optimalisatietraject is, jij begrijpt waar het om draait;
  • Meten is weten, je krijgt energie van keuzes maken op basis van data;
  • Een foto maken of kort interview, voor relevante content spring je meteen op je fiets;
  • Je voelt je thuis in de wereld van social media, van Instagram tot LinkedIn;
  • Adobe Creative Cloud is jouw gereedschapskist voor beeldbewerking;
    Je duikt in een nieuw marktgebied zonder koudwatervrees;
  • Je geniet van taal en schrijft sterke copy;
  • Jouw gevoel voor beeld resulteert in hogere conversie rates;
  • Je brengt gemakkelijk mensen bij elkaar, zowel bij ons als bij de klant;
  • Minimaal 3 jaar ervaring in de rol van online marketing strateeg;
  • Je hebt een hbo/academisch denk- en werkniveau.

We bieden:

  • Een uitdagende functie bij het creatiefste reclamebureau van Nederland
  • Een gezellige en open werksfeer
  • Interessante opdrachten van klanten zoals de Fietsersbond, Capgemini, Bijenkorf en Universiteit Utrecht.
  • Gezonde lunches met salades en als toetje een potje tafelvoetbal
  • Je eigen zit/sta-werkplek en voor de ‘fietsfans’ een echte bureaufiets
  • Een werkplek in de Werkspoorfabriek, de creatieve hotspot van Utrecht
  • Een eigen brouwerij in de fabriek: De Leckere. En die is nog lekker ook.
  • En last but not least, een marktconform salaris.

We zijn benieuwd naar jou!

Bekijk ons werk

Het Beursplein steekt een hart onder de riem
Campusbrede corporate campagne over informatiebeveiliging
765% meer bezoekers? #gelukt!
Inhaken was nog nooit zó lief