Op weg naar een Rookvrije Generatie

Dankzij ‘Geef ook het goede voorbeeld’

Geef ook het goede voorbeeld
Alliantie Nederland Rookvrij (ANR) wil een rookvrije generatie creëren. Als bijdrage aan dat doel vroeg ANR ons om een campagne te bedenken, te produceren en nationaal uit te rollen. We kwamen op het inzicht dat alle kinderen hun ouders nadoen. En dat we door ouders bewust te maken van hun voorbeeldfunctie, minder kinderen in aanraking kunnen brengen met roken. Zo ontstond: Geef ook het goede voorbeeld.

Hoe maakt je ouders bewust van hun voorbeeldfunctie?

Nationale uitrol
In alle uitingen lieten we voorbeelden zien van kinderen die hun ouders nadeden: tandenpoetsen, koken, yoga, scheren en ja: roken. Op die manier kwam de boodschap natuurlijk en tegelijk hard aan.

De campagne kwam tot leven in bioscoopreclame, kranten, snelwegbillboards, social posts, online advertising, een actiesite en activatie in verschillende ziekenhuizen. Kortom: onze campagne was overal. Mede dankzij de inzet van Pathé, Roche, het Erasmus MC en het Tergooi ziekenhuis bereikten we met onze campagne 5.100.000 Nederlanders. En zo zijn we weer een stapje dichterbij een Rookvrije Generatie.

Bekijk ons werk

home home Door een duidelijke brand identity, krijgt je merk of bedrijf meer karakter. Je onderscheidt jezelf van de wereld om je heen. Wil je de gratis archetype kaarten downloaden, klik hier om naar de downloadpagina te gaan. Bekijk ons werk What the Vak?! – provocerende social content voor een ongeïnteresseerde doelgroep Jongerenmarketing met CNV …
Wil je bedrijven sneller laten groeien door inbound marketing? En is marketing automation een onderdeel van ieder voorstel dat je maakt? Dan kan deze vacature weleens bij jou passen. We zoeken een ondernemende motor, die in gesprek gaat met leads om te ontdekken hoe je ze kunt laten groeien. Je vertaalt hun vraag in een online marketing aanpak die resultaat oplevert. Je krijgt energie van het hands on inrichten van campagnes en het optimaliseren van de resultaten.
765% meer bezoekers? #gelukt!
420.000 views voor Moederdagvideo Bijenkorf