Vragen of gewoon nieuwsgierig? Bel ons op 030 87 00 260

Geef een Jij-bent-tegoedbon aan een mantelzorger die je kent!

Campagne via radio, social media en print

Meer me time voor de mantelzorg
Mezzo is de landelijke vereniging voor mantelzorgers. Ze klopten bij ons aan voor een campagne om aandacht te vragen voor het probleem dat mantelzorgers vanwege hun dagelijkse zorgtaken voor een naaste, weinig tijd voor zichzelf hebben. Hoe activeer je mensen om een mantelzorger te steunen? Geef een Jij-bent-tegoedbon! Een verrassing waarin je aangeeft een taak op je te nemen. En het is meteen een mooi compliment.

Geef ook een Jij-bent-tegoedbon
We zijn door het maken van de campagne onder de indruk geraakt van het hectische bestaan van mantelzorgers. Ze verdienen onze steun! Door het geven van een Jij-bent-tegoedbon spreek je je waardering uit en geef je wat tijd van jezelf door een taak over te nemen. Bijvoorbeeld door de tuin van een mantelzorger op te knappen of de zorgtaken voor een dag over te nemen.

Peter van der Vorst zet zich in voor mantelzorgers
De campagne is via Facebook, Twitter, Mezzo magazine, ansichtkaarten en radiocommercials uitgerold. De commercial is ingesproken door Peter van der Vorst. Hij is door zijn programma ‘Ik zorg voor jou’ ook in contact gekomen met het drukke leven van mantelzorgers.

Radiocommercials maken online campagne effectiever
Door radiocommercials zorgen we dat het onderwerp ‘top of mind’ is bij mensen. Wanneer je vervolgens een Facebookadvertentie over dezelfde boodschap ziet, dan klik je daar sneller op. De radiocommercial maakt nieuwsgierig en de advertentie maakt het makkelijk om even te gaan kijken.

Sponsored post op Facebook
Facebook biedt voor promotie van je boodschap de keuze tussen het plaatsen van een advertentie en het promoten van een geplaatste post. De laatste vorm komt op de doelgroep minder over als een push-bericht. Het lijkt meer op een gewone post die wordt gedeeld. Dit maakt het sympathieker en heeft daarom onze voorkeur bij promotie op Facebook.

Doel: de omgeving van de mantelzorgers bereiken
Normaal gesproken kun je via owned media zoals je fanpage en nieuwsbrief, eenvoudig je doelgroep bereiken. Bij deze campagne is dat niet het geval. Mezzo heeft een groot bereik via eigen communicatiekanalen onder mantelzorgers. Voor het versturen van de Jij-bent-tegoedbonnen willen we juist de omgeving van de mantelzorger bereiken. Die willen we activeren met de campagne om de mantelzorgers te ondersteunen met hun zorgtaken.

Bekijk ons werk

Thumbnail_1536x1383_Wilde-Ganzen_alles-begint-klein

Naamsbekendheid stijgt met 11%

Nationaal_Ouderenfonds_homoseksuele_ouderen1
Awareness-campagne op social media voor charitatieve instelling

765% meer bezoekers? #gelukt!

KWF_28minuten

Informatie vertalen naar het 'hier en nu'

Jij bent tegoedbon

Campagne via radio, social media en print

Brandingcampagne Shopboy voor winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht

Video meer dan 100.000 keer bekeken!

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.