Geef een Jij-bent-tegoedbon aan een mantelzorger die je kent!

Campagne via radio, social media en print

Meer me time voor de mantelzorg
Mezzo is de landelijke vereniging voor mantelzorgers. Ze klopten bij ons aan voor een campagne om aandacht te vragen voor het probleem dat mantelzorgers vanwege hun dagelijkse zorgtaken voor een naaste, weinig tijd voor zichzelf hebben. Hoe activeer je mensen om een mantelzorger te steunen? Geef een Jij-bent-tegoedbon! Een verrassing waarin je aangeeft een taak op je te nemen. En het is meteen een mooi compliment.

Geef ook een Jij-bent-tegoedbon
We zijn door het maken van de campagne onder de indruk geraakt van het hectische bestaan van mantelzorgers. Ze verdienen onze steun! Door het geven van een Jij-bent-tegoedbon spreek je je waardering uit en geef je wat tijd van jezelf door een taak over te nemen. Bijvoorbeeld door de tuin van een mantelzorger op te knappen of de zorgtaken voor een dag over te nemen.

Peter van der Vorst zet zich in voor mantelzorgers
De campagne is via Facebook, Twitter, Mezzo magazine, ansichtkaarten en radiocommercials uitgerold. De commercial is ingesproken door Peter van der Vorst. Hij is door zijn programma ‘Ik zorg voor jou’ ook in contact gekomen met het drukke leven van mantelzorgers.

Radiocommercials maken online campagne effectiever
Door radiocommercials zorgen we dat het onderwerp ‘top of mind’ is bij mensen. Wanneer je vervolgens een Facebookadvertentie over dezelfde boodschap ziet, dan klik je daar sneller op. De radiocommercial maakt nieuwsgierig en de advertentie maakt het makkelijk om even te gaan kijken.

Sponsored post op Facebook
Facebook biedt voor promotie van je boodschap de keuze tussen het plaatsen van een advertentie en het promoten van een geplaatste post. De laatste vorm komt op de doelgroep minder over als een push-bericht. Het lijkt meer op een gewone post die wordt gedeeld. Dit maakt het sympathieker en heeft daarom onze voorkeur bij promotie op Facebook.

Doel: de omgeving van de mantelzorgers bereiken
Normaal gesproken kun je via owned media zoals je fanpage en nieuwsbrief, eenvoudig je doelgroep bereiken. Bij deze campagne is dat niet het geval. Mezzo heeft een groot bereik via eigen communicatiekanalen onder mantelzorgers. Voor het versturen van de Jij-bent-tegoedbonnen willen we juist de omgeving van de mantelzorger bereiken. Die willen we activeren met de campagne om de mantelzorgers te ondersteunen met hun zorgtaken.

Bekijk ons werk

home home Door een duidelijke brand identity, krijgt je merk of bedrijf meer karakter. Je onderscheidt jezelf van de wereld om je heen. Wil je de gratis archetype kaarten downloaden, klik hier om naar de downloadpagina te gaan. Bekijk ons werk What the Vak?! – provocerende social content voor een ongeïnteresseerde doelgroep Jongerenmarketing met CNV …
Wil je bedrijven sneller laten groeien door inbound marketing? En is marketing automation een onderdeel van ieder voorstel dat je maakt? Dan kan deze vacature weleens bij jou passen. We zoeken een ondernemende motor, die in gesprek gaat met leads om te ontdekken hoe je ze kunt laten groeien. Je vertaalt hun vraag in een online marketing aanpak die resultaat oplevert. Je krijgt energie van het hands on inrichten van campagnes en het optimaliseren van de resultaten.
765% meer bezoekers? #gelukt!
420.000 views voor Moederdagvideo Bijenkorf