Vragen of gewoon nieuwsgierig? Bel ons op 030 87 00 260

Animatie voor FSC® Nederland: Kies voor hout, red het woud

HEMA Nederland shared animatie op Facebook en levert alleen al 17.000 views

Campagneslogan: Kies voor hout, red het woud
‘Kies voor hout, red het woud.’ Deze boodschap lijkt een tegenstelling, maar in een FSC-beheerd bos worden maar een klein aantal bomen gekapt zodat het bos gezond blijft. Dit is van groot belang, want per minuut verdwijnen er wereldwijd 48 voetbalvelden aan bos voor de aanleg van palmolie- en sojaplantages. In onze animatie leggen we heel duidelijk uit wat de gevolgen hiervan zijn voor het bos en het wereldwijde klimaat.
FSC® C016391

Animatie van hout
Omdat we met de campagne en de animatie willen stimuleren dat men hout gebruikt, moest hij natuurlijk van ‘hout’ gemaakt worden. Alle elementen zijn digitaal gemaakt met een natuurgetrouwe houtstructuur. Hierdoor krijg je een hele mooie, driedimensionale animatie die zowel boeiend, als leuk is om naar te kijken.

Het belang van storytelling in een animatie
Een video of een animatie blijft pas hangen bij de doelgroep als er een verhaal in zit. Storytelling is key voor een succesvolle animatie. Niet iedere gesproken boodschap leent zich ervoor om in ‘verhaalvorm’ gegoten te worden. Soms moet de gesproken tekst heel sec de boodschap blijven, wil het juist overkomen. Dan moet de animatie zélf het verhaal vormen; met een boeiende boodschap, een verhaallijn en natuurlijk: personages.

Bij de animatie voor FSC hebben we daarom een personage ontwikkeld: het lieveheersbeestje. Dit personage neemt je mee naar zijn wereld en laat je alle facetten van het probleem en de bijbehorende oplossing zien. Hierdoor word je als kijker als het ware aan de hand genomen door het lieveheersbeestje, door het verhaal heen.

Verspreiding door partners
De animatie is door FSC Nederland via haar eigen (social) mediakanalen verspreid in aanloop naar het event FSC Friday. Voorafgaand aan die week is hij in een mediapakket verspreid onder alle landelijke partners van FSC Nederland. Deze partners waren erg enthousiast en hebben hem dan ook fanatiek gedeeld onder hun volgers en klanten, waaronder de HEMA. Op de Facebookpagina van de HEMA is de animatie alleen al 17.000 keer bekeken en tientallen keren gedeeld! Daar zijn we natuurlijk erg trots op.

per minuut verdwijnen er wereldwijd 48 voetbalvelden aan bos

Bekijk hier de animatie
Ben je benieuwd geworden naar onze animatie voor de nieuwe campagne van FSC Nederland? Druk dan hierboven op de playbutton. Je kunt hem ook bekijken op onze youtube-pagina.

FSC Certificaat
Everybody Likes Penguins is een bescheiden Reclamebureau uit Utrecht, maar ook de apetrotse bezitter van een FSC Certificaat.

Bekijk ons werk

HU_niet_zeiken

Hogeschool Utrecht heeft grootste opkomst voor de verkiezingen ooit

Winkelactivatie bij Pearle met Jan Smit ontwikkeld door Reclamebureau Utrecht Everybody Likes Penguins

Ga op de foto met Jan Smit bij winkelcampagne Pearle

Reclamebureau ontwikkeld speelse campagne voor Hoog Catharijne Utrecht

Vrij Parkeren-actie voor Hoog Catharijne

riksja-eendagsreis-mockup

Ervaar Riksja Travel in één dag met de ‘Eendagsreis’ activatie

Techies

Branding campagne: hoe overtuig je eigenwijze ‘techies’?

Wilde Ganzen #gelukt

Campagne voor naamsbekendheid geeft Wilde Ganzen vleugels

De website gebruikt cookies

We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.