Campagnes voor hoofd en hart
Awareness-campagnes komen in vele soorten en maten. Vaak door goede doelen om een maatschappelijk probleem aan te kaarten, maar ook veel vanuit commerciële partijen die een houdingsverandering rondom een bepaald onderwerp willen bewerkstelligen.
Onze aanpak is voor elke klant simpel maar effectief: we gaan op zoek naar de emotionele kant van het onderwerp. We bepalen zo waar de trigger zit die een houding bepaalt. We spelen bijvoorbeeld in op een gevoel van onrechtvaardigheid, verantwoordelijkheid of blijdschap. Altijd staat de doelstelling van de klant centraal.
Hieronder zie je enkele voorbeelden awarenesscampagnes die wij hebben ontwikkeld.
Maak je Kerst eigen: van geel tot vierkant
Jongerenmarketing met CNV Vakmensen
765% meer bezoekers? #gelukt!
Retailcampagne met verrassende conclusie
Merkkennis-campagne voor CNV Vakmensen
Social content gericht op ouders
Weet je wat ons werk zo leuk maakt?
Geen merk of doelgroep is hetzelfde. We hebben een heel diverse groep klanten om ons heen verzameld. Vakbonden, warenhuizen, winkels, overheidsinstellingen, scholen, winkelcentra, farmaceuten, ICT-bedrijven, banken, musea, verzekeraars, goede doelen. En dat maakt het werken bij een reclamebureau juist zo leuk.
Van merkbelofte tot merkverhaal.
3 tips voor een succesvolle
awarenesscampagne
- Zet kleine stapjes
Vergeet nooit de impact van cultuur op een houding. En een cultuur verander je niet zo snel. Stel dat je heel Nederland insecten wilt laten eten, in plaats van rundvlees. Dan mag je van goeden huize komen als je over 40 jaar je doel hebt bereikt. Kortom: verwacht geen wonderen van je doelgroep, maar kies realistisch. - Hou het simpel
Niets is zo makkelijk te onthouden als een korte instructie. Denk aan ‘Eet 2 stuks fruit per dag’ en ‘Ben je Bob, zeg het hardop’. De grote uitdaging daarbij is natuurlijk om er een emotionele trigger bij aan te haken. - Schets een kader
Met een goed frame kan je de houding van je doelgroep gemakkelijker veranderen. Misschien wel het meest ‘beruchte’ voorbeeld daarvan is ‘Pro-life’ versus ‘Pro-choice’. Twee slimme frames aan twee kanten van een harde, Amerikaanse discussie. Gelukkig heb jij ongetwijfeld een makkelijker item om aan te kaarten. Desondanks blijft je framing essentieel: het helpt mensen hun houding te bepalen.
Er is altijd nieuws
Als creative agency delen graag onze creatieve kronkels. Want we zijn altijd wel wat leuks aan het doen zijn.
Maar je bent natuurlijk ook welkom in onze studio in Utrecht. We vinden het leuk om even creatief mee te denken met jullie nieuwe awareness campagne.
Awareness voor meer dan awareness
Maken de Pinguins dan alleen awarenesscampagnes en bewustwordingsconcepten? Tuurlijk niet. We zijn een reclamebureau met expertise op elk vlak, van leadgeneratie tot aftersales. Kijk maar:
Brains
- Marketingstrategie
- Digitale strategie
- Persona’s
- Identity
- Doelgroep-analyse
Pixels & papier
- Campagnestijlen
- Drukwerk
- Offline advertising
- Actiewebsites
- Online advertising
Video & audio
- TV-commercials
- Social videos
- Animaties
- Radiospots
- Fotoshoots
Andere dingen
- Brand activation
- Contentmarketing
- En meer…
Campagnes
- Branding
- Introductie
- Sales
- Awareness
- Free-publicity
- Social media
Brains
- Marketingstrategie
- Digitale strategie
- Persona’s
- Identity
- Doelgroep-analyse
Pixels & papier
- Campagnestijlen
- Drukwerk
- Offline advertising
- Actiewebsites
- Online advertising
Video & audio
- TV-commercials
- Social videos
- Animaties
- Radiospots
- Fotoshoots
Andere dingen
- Brand activation
- Contentmarketing
- En meer…
Nu en dan een cadeautje in je inbox?
Schrijf je even in voor onze nieuwsbrief.